Uutta verkkokauppaosaamista suomalaiselle liike-elämälle

20. lokakuu 2017

Globaalit markkinapaikat -tutkimushanke avaa verkkokaupan mahdollisuuksia suomalaisyrityksille.

Tiede ja taide

  • globaalit_markkinapaikat

Aalto-yliopistokiinteistöt Oy myy Arkadiankatu 24:n

4. lokakuu 2017

Aalto-yliopisto luopuu omistuksesta, mutta vuokraa Arkadiankatu 24:n kesään 2019 saakka.

Kampus

  • Arkadia

Muotoiluoppimista kehittämässä

25. syyskuu 2017

Aallon kuvataidekasvatus ja Suomen muotoilukasvatusseura ry, SuoMu, tekevät entistä enemmän yhteistyötä

Yhteistyö Opiskelu

Laaja tutkimushanke edistää tekoälyn hyödyntämistä B2B-sisältömarkkinoinnissa

21. syyskuu 2017

Tekesin rahoittamassa poikkitieteellisessä tutkimushankkeessa hyödynnetään yrityskumppaneiden big data -aineistoa.

Tiede ja taide

  • tekoäly
  • big_data

Call for Submissions: Radical Relevances Conference

7. syyskuu 2017

First Global Radical Relevances Conference 25–27 April 2018. Submissions by 30 September / We invite researchers and artists straddling multiple (or within one) disciplines to submit papers and artworks.

Tiede ja taide

  • journal
  • conference
  • radical_relevances
  • art_and_science
  • environmental_art
  • artistic_practises
  • transdisciplinary
  • multidisciplinary
  • call_for_submissions

Digimurros muuttaa myös Japanin kaupan alaa

8. elokuu 2017

Globaalit markkinapaikat -tutkimushankkeessa etsitään kaupan alan edelläkävijöitä Japanista.

Tiede ja taide

  • globaalit_markkinapaikat
  • kauppa
  • japani

Kuluttajatutkimuksen A. I. Virtanen -professuurin haltijaksi on nimitetty professori Henrikki Tikkanen

20. kesäkuu 2017

Kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksen professuuri on nimetty Nobel-voittaja A. I. Virtasen mukaan.

Tiede ja taide Yhteistyö

  • nimitysuutinen
  • yhteistyö

Suomella riittää kirittävää suhteessa naapurimaihin

23. maaliskuu 2017

Tutkijat selvittivät Pohjoismaihin liittyviä maamielikuvia Singaporessa.

Tiede ja taide

  • Aasia
  • matkailupalvelut

Meet Your Community – mursusta alumniksi

22. maaliskuu 2017

MYC-tapahtumassa kuultiin eri vaihtoehdoista liittyen kandin erikoitumisalueen opintojen valintaan.

Opiskelu Yhteistyö

  • MYC
  • alumni

Markkinoinnin laitos Kaupan tutkimuspäivillä

7. helmikuu 2017

Kaupan tutkimuspäivät tuo vuosittain yhteen noin 130 kaupan alan tutkijaa ja ammattilaista ympäri Suomea

Tiede ja taide

Asiakasosallistaminen voi laskea asiakkaan ostosten arvoa

7. joulukuu 2016

Palveluista keskusteleminen tuottaa asiakkaalle arvoa, vaikka hän ei mitään ostaisikaan.

Tiede ja taide

  • Asiakasosallistuminen
  • markkinointi
  • väitös

Kauppakorkeakoulu pysyi toisena pohjoismaisten korkeakoulujen joukossa

5. joulukuu 2016

Financial Timesin ranking vertailee eurooppalaisia kauppakorkeakouluja.

Muut

  • Rankingit

Tohtorin urapolku: esittelyssä markkinoinnin professori Joonas Rokka

1. joulukuu 2016

Joonas Rokka sai Kauppakorkeakoulusta sekä vahvan tutkijakoulutuksen että laajat verkostot.

Opiskelu

  • tohtorit
  • tohtoriohjelma

Kivijalkakaupat ja verkkokaupat taistelevat japanilaisten kuluttajien suosiosta

10. marraskuu 2016

Professorimme toimivat suomalaisjohtajien matkaoppaina Tokiossa.

Yhteistyö

  • kauppa
  • japani
  • markkinointi

Väitös: Lasten nettipeleissä tapahtuva vuorovaikutus ja valtasuhteet heijastuvat kouluelämään

8. kesäkuu 2016

Suosittujen lasten sosiaalinen valta ulottuu myös pelaamiseen, tuore väitöstutkimus osoittaa.

Tiedotteet Tiede ja taide

  • nettipelaaminen

Kauppakorkeakoulu Otaniemessä osoitteeseen Maarintie 13

3. kesäkuu 2016

Aalto-yliopisto päätti huhtikuussa 2016 tuoda Kauppakorkeakoulun Otaniemeen. Rakennettavan rakennuksen sijaintipaikaksi vahvistettiin Maarintie.

Kampus

Aalto-yliopisto päätti lukuvuosimaksujen suuruudesta

2. kesäkuu 2016

Kandidaattiohjelmassa ja maisteriohjelmissa noudatetaan yhtenäishinnoittelua.

Opiskelu

Suomella on poikkeuksellisen vahva ja positiivinen maakuva Japanissa

31. toukokuu 2016

Tutkijat kartoittivat japanilaisten mielikuvia Pohjoismaista laajalla kyselytutkimuksella.

Tiede ja taide Yhteistyö

  • japani
  • suomikuva
  • markkinointi
  • yhteistyö

Digitaalisuus haastaa koko yhteiskuntaamme perin pohjin

17. toukokuu 2016

Globaali liiketoiminta mahdollistuu mittakaavassa, joka on ennennäkemätön.

Tiede ja taide

  • Professor_of_Practice
  • digitalisaatio

Kaupan asiantuntijat tutustuivat MIT:n tutkimus- ja kehittämistoimintaan

28. huhtikuu 2016

Lisäksi opintomatkalaiset saivat tietoa kaupan uusimmista ja mielenkiintoisimmista konsepteista USA:ssa.

Tiede ja taide Yhteistyö

Kärsivällisyyttä edellyttävät kilpailutoimenpiteet tuottavat parhaiten

27. huhtikuu 2016

Tutkijoiden mukaan helposti ennakoitavilla kilpailutoimenpiteillä on vaikea tehdä huipputulosta.

Tiedotteet

  • investoinnit
  • markkinointi

Liika markkinoinnin mittaaminen voi johtaa informaatioähkyyn

18. huhtikuu 2016

Yritysten tulisi keskittyä liiketoiminnan kannalta keskeisiin mittareihin, tutkijat kehottavat.

Tiede ja taide Tiedotteet

  • tutkimustulos
  • huippujulkaisu
  • mittaaminen
  • markkinointi
  • kauppakorkeakoulu

Aalto-yliopisto menestyi pohjoismaisten yliopistojen kauppatieteellisen tutkimuksen vertailussa

11. tammikuu 2016

Markkinoinnin tutkimuksessa Aalto oli Pohjoismaiden paras.

Tiede ja taide

Uusi poikkitieteinen tutkimusprojekti pureutuu japanilaiseen kuluttajuuteen

4. tammikuu 2016

Pikavoittoja Japanista ei kannata lähteä hakemaan.

Tiede ja taide Yhteistyö

Professoreille kaksivuotinen Tekes-rahoitus digitaalisten markkinapaikkojen tutkimiseksi

26. marraskuu 2015

Tavoitteena on lisätä ymmärrystä markkinapaikkojen rakenteesta, logiikasta ja johtamisesta.

Tiede ja taide

  • digi
1 2